Employer branding samen met de Leistert
Dé place-to-be in hartje Limburg
Recreatiepark de Leistert is als 5-sterren vakantiepark dé place-to-be in hartje Limburg. Het doel van de Leistert is om te verrassen en te verbinden. Richting de bezoekers, maar zeker ook richting de eigen medewerkers! ‘’Jouw lach maakt onze dag’’ staat niet voor niets centraal!
De Leistert bouwt dagelijks aan deze lach en tevredenheid van het personeel, maar hoe doen ze dit? Wij hielpen graag bij het onderzoeken en optimaliseren van de volledige employer branding strategie.
Samen aan de slag met de strategie
Bij de Leistert geloven ze dat de medewerkers nèt zo belangrijk zijn als de gasten. Door medewerkers de regie te laten voeren over hun eigen werkgeluk, ze in hun kracht te zetten en ze te helpen in hun ontwikkeling, gelooft de Leistert dat de medewerkers het verschil maken. De Leistert wenst daarom om een goede langdurige relatie op te bouwen met haar werknemers. Daar hoort ook het werven van nieuwe werknemers bij!
Tijdens verschillende interactieve sessies met onder andere leden van het animatieteam, zwembadmedewerkers, oproepkrachten, receptionisten en het kantoorteam, zijn we samen gaan kijken wat werken bij de Leistert precies betekent.
Waarom werk je hier? Wat maakt werken bij de Leistert zo bijzonder? Wat is voor jou de Leistert? En wat vind je misschien niet zo leuk? Dé input om te ontdekken wat de unieke kenmerken zijn van de organisatie
Met al deze informatie zijn we aan de slag gegaan met het opstellen van verschillende persona’s, over de ideale (potentiële) werknemer en bijbehorende employee journee’s. Werknemersreizen die stap voor stap vertellen welke fases een (potentiële) medewerker doorloopt. Samen met een hernieuwde brand story vormen deze de basis voor de employer branding strategie van de Leistert.
Mét visuele uitwerkingen
Een goed strategisch concept vraagt om een paar mooi uitgewerkte touchpoints, precies de handvatten voor het marketingteam van de Leistert om zelf aan de slag te gaan.
In het brand book, die we voor de Leistert volledig ontworpen hebben, laten we verschillende ideeën en touchpoints zien die de marketeers kunnen gebruiken als inspiratie bij het werven van nieuwe werknemers, tijdens het sollicitatieproces en tijdens de onboarding van nieuwe medewerkers.
Een aantal touchpoints
Het thuisstuurpakketje
Een nieuwe medewerker gevonden? Wat is er dan leuker om voorafgaand aan de eerste werkdag een leuk kleinigheidje te ontvangen. Daarom bedachten wij het thuisstuurpakketje voor de Leistert. Een leuke goodiebag met leuke, grappige én handige items die een medewerker voorbereiden op zijn eerste dag en al direct meer informatie geven over het recreatiepark.
De speurtocht
Een goede onboarding van het personeel draagt bij aan een goede relatie. Daarom bedachten wij de introductiedagen voor de Leistert, waarbij een nieuwe medewerker start met een interessante speurtocht over het park. De ideale manier om direct verschillende afdelingen te leren kennen, een kijkje te nemen over het volledige park en je eerste collega’s een hand te schudden. Zodat de nieuwe collega’s binnenkomen in een warm nest!
De ideeënbox
De huidige medewerkers moet je natuurlijk ook niet vergeten! Hoe zorg je ervoor dat zij elke dag met een grote glimlachen naar het werk komen? Soms hoeft het niet moeilijk te zijn: de ideeënbox, de plek waarin alle leuke ideeën voor het park in verzameld worden. Een oplossing voor een stuk meer betrokkenheid vanuit de werknemers. Ze krijgt iedereen de kans om mee te brainstormen over nieuwe ideeën op het park.