Een vernieuwde Employer Branding strategie voor Vanboxtel

Employer Branding
Diensten
Employer Branding Strategie
Hoe kan Vanboxtel haar interne positieve werkcultuur effectief communiceren naar de buitenwereld om nieuwe medewerkers aan te trekken en hen te overtuigen van de waarde van langdurige relaties binnen het bedrijf? Dat is de uitdaging waar we samen met Vanboxtel voor staan.

Onze aanpak

In een tijdperk waarin de arbeidsmarkt voortdurend verandert, heeft Vanboxtel laten zien dat zij zeer goed in staat zijn om langdurige relaties met medewerkers op te bouwen. De hechte en familiaire bedrijfscultuur is een van de grootste troeven en ze zijn trots op de informele en gezellige sfeer die ze gecreëerd hebben. Maar om dit met het grote publiek te delen en over te dragen, in een snel veranderende digitale wereld, blijkt een grote uitdaging! Dit is het punt waar Vanboxtel en Affecty de schouders er samen onder zetten. Door een strategische aanpak en authentieke communicatie laten zien dat het bedrijf niet alleen een plek is waar mensen willen werken, maar ook waar ze willen blijven. Het doel is om deze positieve werkcultuur uit te dragen en daardoor nieuwe talenten te overtuigen om bij Vanboxtel te komen werken.

Al sinds 1989 is Vanboxtel specialist in het ontwikkelen en implementeren van logistieke oplossingen die de efficiency en kwaliteit in magazijnen en transportprocessen verbeteren. De missie van het bedrijf is om mensen en goederen in beweging te brengen en houden met oog op de lange termijn. Niet alleen met de opdrachtgevers, maar ook met de medewerkers!

Hoe het allemaal begon...

We namen de volledige Employee Journey van Vanboxtel onder de loep. Wat maakt deze werkgever nu bijzonder? Waarom zou elke engineer hier willen werken? Door constant de Employee Journey te analyseren en verbeteren, laten we het team groeien en bloeien met technische mensen die volledig passen bij de bedrijfscultuur van Vanboxtel. 

De resultaten mogen er wezen! Onze optimalisaties hebben er nu al voor gezorgd dat het bedrijf van 1 naar 2 à 3-wekelijkse, interessante sollicitaties is gegaan! We begrijpen dat jij nu denkt: ‘’Maar hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?!’’. In deze klantcase zullen we diverse elementen aanhalen die geleid hebben tot een groot succes (en dat ook nog steeds zijn!). 

Het behalen van gestelde doelen

Met als uitgangspunt om het team van Vanboxtel te laten groeien en regionaal bekend te worden als een goede werkgever, zijn we constant bezig om de Employer Branding volledig te optimaliseren. Allereerst werden de KPI’s en de doelgroep vastgesteld. We brengen de doelgroep in kaart door diverse persona’s op te stellen. Zo krijgen we een goed beeld van hoe de ideale werknemer eruitziet!

Een van deze persona’s is een 22-jarige software engineer uit Veghel. Door de behoeftes en het gedrag van deze engineer in kaart te brengen, kan er specifiek getarget. De opgestelde brandstory en de Employee Journey zijn hierbij handige tools om de doelgroep effectief te kunnen benaderen. 

Het uitlichten van vacatures

Door werknemers te interviewen, werd de basis voor een krachtige brandstory gelegd. Hoe is het nu om te werken bij Vanboxtel? De brand story geeft een beeld van wie het bedrijf is en wat ze uniek maakt. Hier hebben we vervolgens een doeltreffende onlinecampagne bij bedacht. Via diverse kanalen werden de vacatures en brandstory van Vanboxtel onder de aandacht gebracht.

Daarnaast werd er ook nog een gave branding video gemaakt. De campagne bleek een groot succes! Het leverde tot nu toe al ruim 7,2 miljoen weergaven op waarvan 800.000 bereikte accounts. Daarnaast hebben ruim 17.000 mensen geklikt op de links die naar de vacatures leidt. Kortom, in regio Boekel wist iedereen in een haverklap wie Vanboxtel is en wat ze doen, en terecht!

Onderstaande video is gerealiseerd in samenwerking met CULT Content Creators.

Employer branding voor Vanboxtel | Affecty

Onboarding van nieuwe werknemers

Naast het werven van nieuwe personeelsleden is het behouden van personeel O zo belangrijk voor het bedrijf. Een goede onboarding voor nieuwe werknemers kan daarom niet ontbreken. Als welkomstcadeau hebben we een welkomstbox ontwikkeld voor alle nieuwe werknemers. Volledig in de huisstijl van het bedrijf met leuke en lekkere goodies erin.

En natuurlijk mag een cadeaubon voor een heerlijk Brabants worstenbroodje hierin niet ontbreken!

Employer branding voor Vanboxtel | Affecty

Meer betrokkenheid van personeel

Betrokken personeel is erg belangrijk voor Vanboxtel. Daarom ontwikkelden we verschillende concepten om een goede werknemerservaring en de betrokkenheid van het personeel te versterken. Maandelijks worden er interne nieuwsbrieven verstuurd, die ervoor zorgen dat het personeel zich écht een onderdeel van de Vanboxtel-familie voelt. Zo blijven zij op de hoogte van alle interne nieuwtjes.

Een groot succes, want de nieuwsbrieven worden veelvuldig gelezen! En om er een persoonlijk tintje aan te geven hebben onze designers de gezichten van het personeel terug laten komen in de designs.

Employer branding voor Vanboxtel | Affecty

Open avond

Om meer bekendheid te creëren, mochten we Vanboxtel ondersteunen tijdens het organiseren van een open avond. We maakten diverse on- en offline visuals zoals reclameborden, banners en advertenties op social media en berichten in lokale nieuwswebsites en -bladen. Voor deze visuals bedachten we een aantrekkelijk thema om de lancering van een nieuwe, zelfstandige robot aan te kondigen: ‘’Help! Mijn collega is een robot!’’.

 Bezoekers konden tijdens de open avond ervaren wat de robot allemaal kan. Over die belevenis mocht een aftermovie natuurlijk niet ontbreken De open avond bleek een groot succes. Naast dat het bedrijf veel bezoekers mocht verwelkomen, leverde het evenement een goede bijdrage op voor het werven van nieuwe werknemers! Het evenement zorgde voor 300 enthousiaste bezoekers, waarvan 20 concreet geïnteresseerden voor de openstaande vacatures!

Employer branding voor Vanboxtel | Affecty

Benieuwd hoe we de ervaring van jouw werknemers kunnen laten bloeien? Hoe we ervoor zorgen dat jij wekelijks sollicitatiegesprekken voert met mensen die écht bij jouw organisatie passen?

Stuur ons een berichtje en dan kijken we samen hoe we jouw organisatie naar een hoger plan kunnen tillen.